۸ روش برای داشتن سبک زندگی فعال

۸ روش برای داشتن سبک زندگی فعال

This post was most recently updated on 4 ماه ago

برای داشتن یک سبک زندگی فعال‌ تر، لازم نیست به طور مداوم رژیم‌های غذایی مختلف را امتحان کنید یا در تمام طول سال به باشگاه بروید و بدن خود را آماده نگه دارید. نکته‌ی مهم درباره‌ی داشتن یک سبک زندگی فعال این است که شما مجبور نیستید در طی یک هفته خودتان را برای ورزش نکردن و کم نشدن وزن‌تان سرزنش کنید، بلکه باید سعی کنید تا عادت‌های خود را تغییر دهید.

قطعا تغییر در سبک زندگی و عادت‌های شما دشوارتر از رعایت یک رژیم برای مدتی کوتاه است. از طرفی نگه داشتن برنامه‌های ورزشی برای همیشه کاری دشوار است. داشتن یک سبک زندگی فعال به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید، برای انجام هر کاری انرژی بیشتری داشته باشید و مشکلات جسمی و بیماری کمتری را تجربه کنید.

تغییر در سبک زندگی باعث می‌شود تا شما در هر شرایطی بدون تحمل فشارهای جسمی و روانی، فعالیت کنید. در ادامه چند نکته برای داشتن یک سبک زندگی فعال را مرور خواهیم کرد.

روشهای داشتن سبک زندگی فعال

۱. خودتان را مجبور به انجام فعالیت کنید

هر چیزی بهتر از هیچ چیز است! انجام چند حرکت ساده قبل از خواب، ۱۰ دقیقه پیاده‌روی در اطراف ساختمان، دویدن به دنبال بچه‌ها در پارک و…؛ همه‌ی این فعالیت‌ها مهم هستند.

اگر مشغله‌ی زیادی دارید، می‌توانید چند فعالیت بدنی فشرده را در طول روز انجام دهید. زمانی که منتظر هستید تا تمرینات فوتبال فرزندتان تمام شود، به پیاده‌روی بروید. موقع درست کردن غذا، مقداری فعالیت و حرکت اضافه انجام دهید. حتی در زمان استراحت هم می‌توانید بعضی از حرکات کششی آسان را انجام دهید. همه این‌ها با هم جمع می‌شود.

شاید وقت کافی برای یک پیاده‌روی ۶۰ دقیقه‌ای را ندارید، اما می‌توانید در ۲ نوبت، در حین انجام دادن کارهایتان، ۱۰ دقیقه هم پیاده‌روی کنید. همه این فعالیت‌های کوچک همیشه بهتر از انجام ندادن هیچ فعالیت بدنی است!

۲. فعالیت‌های بدنی سرگرم‌ کننده انجام دهید

سبک زندگی فعال فقط انجام تمرینات روزانه در باشگاه نیست! این موضوع درباره‌ی پیدا کردن راه‌هایی برای تناسب اندام و فعالیت در کل روز شماست که می‌توانند سرگرم‌کننده هم باشند. در ادامه چند پیشنهاد داریم که می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.

  • با خانواده‌ی خود بازی‌های ویدیویی انجام دهید؛ بازی‌هایی که لحظه‌های شادی را برای شما می‌سازند و در عین حال شما را مجبور به فعالیت می‌کنند.
  • به یک باشگاه تنیس محلی بروید و چند توپ را به هم بزنید.
  • به یک دوچرخه سواری بروید یا در پارک توپ بازی کنید.
  • برای پیاده‌روی بعد از ظهر در آخر هفته، در جاده‌ای زیبا رانندگی کنید.
  • در حین انجام دادن کارهای خانه، موزیک دلخواهتان را بشنوید.

۳. برای خودتان هدف تعیین کنید

تعیین اهداف بهترین راه برای رسیدن به هر موفقیتی است. برای چند روزی که می‌خواهید در هفته فعال باشید یا حتی برای چند دقیقه، هدف تعیین کنید. سالم بودن و فعالیت داشتن به خودی خود اتفاق نمی‌افتد!

بدون تعیین اهداف، می‌توانید هفته‌ها بدون اینکه در فکر انجام فعالیت باشید، زندگی کنید و این برخلاف داشتن یک سبک زندگی فعال است. برای شروع هدف‌های کوچک را در نظر بگیرید؛ برای مثال چند ساعت پیاده‌روی در یک هفته، طی کردن چند کیلومتر با دوچرخه برای دو هفته و… .

۴. از تقویم استفاده کنید

موفقیت‌های خود را با یک تقویم پیگیری کنید. یک تقویم دیواری یا رومیزی تهیه کنید و در اتاق خود قرار دهید. حتی می‌توانید یک الگوی تقویم رایگان را از اینترنت دانلود کنید و برای ماه‌های مختلف آن‌ها را چاپ کنید. حالا هر روزی که فعالیتی را انجام داده‌اید، روی تقویم علامت بزنید.

با این روش متوجه خواهید شد که در طول هفته چند روز و برای چه مدت فعالیتی را انجام داده‌اید. نباید اجازه بدهید که بدون انجام فعالیت، هفته‌ها پشت سر هم بگذرند! این روش، پیگیری سطح فعالیت‌های شما را آسان خواهد کرد.

۵ گام برای بیرون آمدن از دایره راحتی

۵. اجتماعی باشید

هنگامی که فعالیتی را با دوستان و خانواده‌ی خود انجام می‌دهید، متوجه سختی آن نمی‌شوید. به جای بیرون رفتن برای غذا خوردن یا رفتن به سینما، دوستان خود را دعوت کنید که با شما به کلاس‌های تناسب اندام بیایند یا با هم پیاده‌روی کنید؛ به استخر یا زمین بازی بروید و با بچه‌ها بازی کنید.

برای بیرون بردن حیوانات خانگی خود با هم قرار بگذارید. گپ زدن در حین پیاده‌روی‌های طولانی، در کنار هم بودن و خندیدن، سختی انجام هر فعالیتی را از ذهن شما دور خواهد کرد.

۶. راحت بگیرید

خوب است که بتوانید هر روز به مدت یک یا دو ساعت به باشگاه بروید، اما این کار همیشه راحت و در دسترس نیست. یکی از روش‌های مناسب برای داشتن یک سبک زندگی فعال، نگه داشتن یک وسیله‌ی ورزشی مثل یک دوچرخه‌ی ثابت در اتاق نشیمن شماست. با این روش، شما هر شب برنامه‌ی دلخواه خود را از تلویزیون تماشا می‌کنید و در عین حال کمی هم ورزش می‌کنید!

می‌توانید فضای اتاق نشیمن خود را کمی خلوت کنید تا برای انجام تمرینات کششی در هر زمان از روز راحت باشید. نیازی نیست که به طور مداوم عضو یک باشگاه ورزشی باشید تا برای همیشه به وسیله‌های تناسب اندام دسترسی داشته باشید. شما به‌راحتی می‌توانید در هر زمان که دوست دارید حتی در خانه‌ی خود به هر روشی فعالیت کنید.

۷. از یک دستبند سلامتی یا برنامه‌ های تناسب اندام کمک بگیرید

در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای پیگیری تناسب اندام شما در دسترس است. می‌توانید یک اپلیکیشن گام‌شمار را در تلفن همراه خود نصب کنید یا از یک ساعت هوشمند برای پیگیری فعالیت‌های خود استفاده کنید. اینکه ببینید در طول روز چقدر راه می‌روید و حرکت می‌کنید، باعث انگیزه‌ی بیشتر شما خواهد شد.

بعضی از دستبندهای سلامتی به شما اعلام می‌کنند که مدت زیادی بی‌تحرک بوده‌اید. برای داشتن یک سبک زندگی فعال‌تر، به جای اینکه در تمام روز پشت میز خود بنشینید باید هر چند وقت یک بار بلند شوید و قدم بزنید. داشتن این ابزارها در این راه به شما کمک خواهد کرد.

۸. هرگز پیاده‌روی روزانه را دست کم نگیرید

اولویت زندگی خود را برای پیاده‌روی‌های روزانه قرار دهید. این یک زمان آرام و با کیفیت برای سپری کردن اوقات در کنار هم خواهد بود. یکی از سالم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید برای خود و خانواده‌تان انجام دهید عادت به پیاده‌روی روزانه است که لازم نیست خیلی طولانی باشد. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز، برای سلامت جسمی و روانی شما بسیار مفید خواهد بود. ضمن اینکه با عادت به انجام این کار، پس از گذشت مدت زمان طولانی سبک زندگی فعال‌تری هم خواهید داشت.

12 نشانه بدبینی و انسان های بدبین

منبع: The Mostly Simple Life برگرفته از دیجی کالا مگ

دیدگاهتان را بنویسید