با حرکت پلانک عضلات داخلی بدن خود را بسازید

با حرکت پلانک عضلات داخلی بدن خود را بسازید

حرکت پلانک

حرکت پلانک یک تمرین قدرتی ایزومتریک برای کل بدن است که در آن باید یک وضعیت سخت را برای مدت زمانی حفظ کرد. پلانک به دو صورت انجام می‌شود، روش معمولی و مرسوم آن همان حالت شنای سوئدی است که هم می‌توان روی دست و هم روی آرنج انجام داد و روش سخت‌تر آن، می‌تواند پلانک طرفی باشد که روی یک دست و یک پا انجام می‌شود.

حرکت پلانک در ظاهر یک تمرین ساده و البته در انجام سخت اما با نتایج عالی است به طور کلی می‌توان گفت کمک می‌کند تا عضلات داخلی بدن ساخته و به کار گرفته شوند. به دلیل تقویت عضلات پشت و کمر باعث کاهش درد پشت و کمر می‌شود. و نه تنها قدرت را افزایش می‌دهد، بلکه باعث افزایش انعطاف پذیری عضلات ناحیه شانه و ستون فقرات نیز می‌شود. مانند تمامی نرمش و حرکات تمرینی دیگر، باعث افزایش روحیه و حس شادی و نشاط در شما می‌شود.

فواید حرکت پلانک

  • تقویت میان تنه و هسته بدن
  • کاهش ریسک آسیب کمر و ستون فقرات
  • افزایش سوخت و ساز بدن
  • افزایش انعطاف پذیری بدن
  • بهبود وضعیت بدن
  • تقویت ذهن و اعصاب
  • بهبود تعادل کلی بدن و ایستادگی بدن
  • افزایش سلامت استخوان

انواع حرکت پلانک

  • پلانک ساده
  • جک پلانک
  • پلانک پهلو همراه با خم کردن زانو
  • پلانک همراه با بالا بردن پا
  • پلانک طرفین
  • پلانک همراه با حرکت دست

برنامه تمرینی پلانک

حرکت های بالا رو در خانه در مدت 5 دقیقه انجام دهید، تصویر زیر حرکت صحیح و زمان انجام رو در یک برنامه تمرینی نشان می دهد.

برنامه تمرینی پلانک در خانه

چه کسانی باید هنگام انجام حرکات ورزش پلانک احتیاط کنند؟

اگر دچار مشکلات مفصلی در نواحی لگن و ستون فقرات هستید، یا اینکه درد لگن دارید و به تازگی زایمان کرده‌اید و یا حتی اضافه وزن دارید، بهتر است نسبت به انجام ورزش پلانک احتیاط کنید.

چند حرکت برای انعطاف پذیری بدن

چند حرکت کششی که میتوان در رختخواب انجام داد

دیدگاهتان را بنویسید