۹ نکته‌ ای که باید در شروع شغل جدید تان بدانید

۹ نکته‌ ای که باید در شروع شغل جدید تان بدانید

شغل جدید

This post was most recently updated on 5 ماه ago

شروع کار در محیطی جدید و در کنار افرادی که آنها را نمی‌شناسید هیچ‌ وقت راحت نیست. اگر فکر می‌کنید هماهنگ شدنتان با شغل جدید ی که پیدا کرده‌اید سخت است، بهتر است خود را برای سختی‌ های بیشتر آماده کنید؛ سختی‌ هایی که قرار است پیشرفتتان را در شغل جدیدتان تضمین کنند. چالش‌ های جدید، بخشی از شغل شما هستند. با این حال، راه‌ های ساده‌ ای هم برای مقابله با این سختی‌ ها وجود دارند.

با یکی از همکارهای‌ تان نهار بخورید

 چند صحبت کوتاه در محل کارتان، و صد البته با افرادی که خودتان به‌درستی تشخیص‌شان داده‌اید، می‌تواند ذهن شما را نسبت به شغل جدید بهتر کند و دیدی متفاوت از محل کارتان به شما دهد.

روش کار رییس‌ تان را پیدا کنید

خیلی مهم است که در یک خط با رییس‌ تان حرکت کنید بعنوان مثال ایا او دوست دارد که شما نظر خود را در یک نامه به او عنوان کنید یا حضوری به او بگویید.

برای خود در محل کار دوستی پیدا کنید

به دنبال کسی باشید که تمام بالا و پایین‌ ها و گوشه و کنارهای محل کار شما را می‌داند. اغلب اوقات با آن‌ها صحبت کنید و از آنها کمک بخواهید. آنها می‌توانند در هر بخشی به شما کمک کنند.

محیط کار خودتان را بهتر بشناسید

رفتارهای درست و غلط و باید ها و نباید های محل کارتان را یاد بگیرید. این موضوع می‌تواند شما را سریعا در محل کار جای دهد. همکاران‌ تان هم به شما احترام بیشتری خواهند گذاشت.

مطمئن شوید می‌خواهید با چه کسی صحبت کنید

قبل از اینکه با همکار های خود به صحبت بنشینید، آنها را بشناسید. درباره شان مقداری تحقیق و سپس سر صحبت را با آنها باز کنید. این موضوع محیط راحت تری را در محل کار برای‌ تان می‌سازد.

درباره‌ی تاریخچه شرکت‌تان هم بدانید

هر چقدر بیشتر در مورد شرککت محل کار، تاریخچه آن و عملکرد ان در گذشته بدانید بهتر نحوه کار آن را درک می کنید.

به حرفه‌ای‌ های صنعتی که در آن کار می‌کنید گوش کنید

نظر افرادی که شغل‌هایی مثل شما دارند و به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند مهم است. به‌طور کلی از صنعتی که در آن کار می‌کنید به خوبی آگاهی داشته باشید

با کسانی که قبلا شغلی مثل شما داشته‌اند صحبت کنید

خیلی عادی و دوستانه با کسانی که به شغل شما آشنایی دارند صحبت کنید و از آنها درباره‌ی کار جدیدتان بپرسید. خیلی از اوقات، بهترین راه صحبت با کسی مثل شما است. آنها می‌توانند کمک بزرگی به شما کنند.

در تخصص خود پیشرفت کنید

به شغل‌تان بیرون از محیط کار هم فکر کنید و سعی کنید بیشتر درباره‌ی آن یاد بگیرید. هزاران وب‌سایت وجود دارند که می‌توانند به شما اطلاعات بیشتری درباره‌ی کار و تخصص شما بدهند. حتی اگر می‌توانید به چند کلاس هم بروید. کلاس‌هایی که مرتبط با تخصص شما هستند و می‌توانند به پیشرفت شما کمک کنند.

منبع: LinkedIn/Business Insider

راهنمای انتخاب عینک آفتابی

دیدگاهتان را بنویسید