کاهش استرس و اضطراب و داشتن زندگی آرام

کاهش استرس و اضطراب و داشتن زندگی آرام

کاهش استرس

This post was most recently updated on 6 ماه ago

استرس و اضطراب جزو احساسات رایجی است که شاید در طول زندگی بارها تجربه کنیم. اما هنگامی که استرس شدید، قوی و از کنترل خارج شود، می‌تواند مشکلاتی را در سلامت روحی و جسمی ما ایجاد کند. به همین دلیل یافتن راه‌های کاهش استرس و اضطراب برای بازگرداندن آرامش روحی و سلامت جسمی لازم است.

درست است که احتمالا در زمانی که افکارتان بهم ریخته‌ حوصله مدیتیشن کردن را ندارید. اما مدیتیشن یکی از راه‌های اصلی تسکین استرس است. ممکن است گاهی دچار استرس‌ هایی در روابط خود شوید و به دلیل مشکلاتی که در لحظه برای شما ایجاد شده، حس کنید نمی‌‌توانید به سراغ تمرین تنفس بروید. ولی تمرین تنفس یکی از روش‌های بسیار موثر برای کاهش استرس و اضطراب است .

روشهایی برای کاهش استرس و اضطراب

  • ورزش کنید. افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، به چند دلیل کمتر از کسانی که ورزش نمی‌کنند دچار اضطراب می‌شوند.
  • از مکمل های غذایی استفاده کنید که باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شوند مثل چای سبز ، شیر گرم ، آب ، آب آلبالو و گیلاس و …
  • یکی از راه‌های کاهش استرس نوشتن است .
  • کافئین در میزان زیاد می‌توانند باعث استرس و اضطراب شوند.
  • یک راه ساده و سریع برای کاهش استرس، آدامس جویدن است.
  • افرادی که کمتر در روابط اجتماعی سهمی دارند و روابط و دوستان کمتری دارند بیشتر دچار افسردگی و استرس می‌شوند.
  • یکی از راه‌های جلوگیری از شرایط استرس‌ زا «نه گفتن» است. این کار واقعا می‌تواند در پیشگیری از استرس کمک کند .
  • عقب انداختن کارها می‌تواند باعث استرس و تاثیرات منفی روی سلامتی و کاهش کیفیت خواب شود.
  • یوگا می‌تواند روحیه را تقویت کند و حتی مانند یک داروی ضد افسردگی، در درمان افسردگی و کاهش استرس موثر باشد.
  • استفاده از اسانس‌های طبیعی در فضا با روشن کردن شمع معطر، می‌تواند احساس اضطراب و استرس را کاهش دهد.
  • خندیدن برای سلامتی‌ شما خوب است و در بلند مدت می‌تواند باعث بهبود سیستم ایمنی بدن و روحیه شما شود.
  • ذهن آگاهی می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شود و این موضوع در ادامه باعث کاهش علائم اضطراب و افسردگی می‌شود. ذهن آگاهی درواقع تمرینی است برای قرار دادن شما در لحظه حال و قطعی .
  • گوش دادن به موسیقی می‌تواند تاثیرات ضد استرسی زیادی در بدن داشته باشد.
  • تمرین نفس کشیدن عمیق می‌تواند ضربان قلب شما آرام می‌شود و به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش کنید.
  • داشتن یک حیوان خانگی می‌تواند به کاهش اضطراب و بهتر کردن روحیه بسیار کمک کند.

در یک کلام ورزش کردن، ذهن آگاهی، موسیقی و روابط عاطفی می‌توانند در کاهش استرس و تنش موثر باشند و همچنین باعث بهبود کیفیت کلی زندگی کاری و شخصی می‌شوند.

10 توصیه‌ مفید برای داشتن اعتماد به نفس بالا

جملات زیبا و الهام بخش در مورد زندگی

دیدگاهتان را بنویسید