ماساژ پا برای خواب راحت

ماساژ پا برای خواب راحت

ماساژ پا

This post was most recently updated on 2 هفته ago

بخش قابل توجهی از افراد از مشکل بی خوابی رنج می برند. این مسأله می تواند پیامدهای بسیار جدی ای داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که به نحوه ی به خواب رفتن خود توجه داشته باشید و سعی کنید یک برنامه ی شبانه برای خود ایجاد کنید. بسیاری از افراد از داروهای خواب آور کمک می گیرند، ولی با ماساژ پا شما می توانید به سرعت به خواب بروید. این ماساژ بسیار ساده است و بیشتر از ۲ دقیقه از شما وقت نمی گیرد. به علاوه مهم ترین مزیت آن این است که خودتان می توانید به تنهایی آن را انجام دهید.

گام اول
برای شروع سراغ انگشت بزرگ پای خود بروید. بالای انگشت را با حرکات مدور ماساژ دهد، سپس آن را به آرامی فشار دهید و چند ثانیه ای در همان حالت بمانید
ماساژ پا
گام دوم
حالا با استفاده از انگشت شست دست تان انگشت بزرگ پای خود را ماساژ دهید. این کار را از یک سمت انگشت پا شروع کنید و از پایین به بالا حرکت کنید. سپس به سمت وسط انگشت روید و بعد از آن هم سمت دیگرش را ماساژ دهید. این کار را دست کم ۳ بار تکرار کنید.
ماساز پا
گام سوم
یک سوم بالایی کف پا را ماساژ دهید. ماساژ را رو به بالا، به سمت انگشت های پا انجام دهید و به همه ی قسمت های کف پا فشار وارد کنید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید.
ماساژ پا
گام چهارم
حالا نوبت به ماساژ یک سوم میانی کف پا می رسد. برای این کار انگشت شست دست خود را از یک سمت پا به سمت دیگرش، با حرکات مدور فشار دهید. این حرکت را دست کم ۳ بار تکرار کنید.
ماساژ پا
گام پنجم
مرکز کف پا را با انگشت شست دست خود با حرکات مدور ماساژ دهید. سپس این نقطه را فشار دهید و چند ثانیه ای در همان حالت بمانید.
ماساژ پا
گام ششم
تک تک انگشت های پای خود را به آرامی بکشید. این کار را از انگشت شست پا شروع کنید و تا انگشت کوچک پا ادامه دهید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید. علاوه بر این می توانید بین انگشت های پای خود را ماساژ دهید.
گام هفتم
ابتدا باید بالاترین نقطه ی قوزک پای خود را که در قسمت داخلی پا قرار دارد پیدا کنید. به پهنای ۴ انگشت از این نقطه بالا بیایید. حالا پشت استخوان پایتان را فشار دهید و به مدت ۵ ثانیه با حرکات مدور ماساژ دهید. زنان باردار باید از فشار آوردن به این نقطه ی فشار خودداری کنند.
گام هشتم
ابتدا به پشت بخوابید و زانوهای خود را خم کنید. پای خود را با دست بگیرید و انگشتان پای خود را خم کنید. در کف پای خود یک تورفتگی احساسی خواهید کرد. این نقطه را فشار و با حرکات مدور ماساژ دهید. این ماساژ را برای پای دیگرتان هم تکرار کنید.

منبع: دیجیاتو

تقویت عضلات پشت و کمر با چند حرکت ساده

دی لرنو وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید