درمان گودی کمر و پای پرانتزی

درمان گودی کمر و پای پرانتزی

درمان گودی کمر و پای پرانتزی

This post was most recently updated on 6 ماه ago

گودی کمر

درمان گودی کمر
درمان گودی کمر

گودی در بخش پایینی کمر یا مهره‌های کمرگاهی شایع‌ترین نوع آن است. راحت‌ترین شیوه‌ی تشخیص به این صورت است که به پشت روی سطحی صاف دراز بکشید یا به یک دیوار صاف تکیه دهید . هنگامی که در این حالت قرار گرفتید بررسی کنید که آیا دست‌تان از فاصله بین کمر و سطح به‌راحتی رد می‌شود یا نه.

شخصی که به گودی کمر مبتلا است، فضای باز زیادی بین کمر و سطح پشت آن دارد. اگر گودی کمر چنین شخصی خیلی شدید باشد، هنگامی که می‌ایستد کمرش وضعیت C شکل و خمیده به خود می‌گیرد و شکم و کپل‌ها هم بیرون می‌زنند

یکی از متداول‌ترین علائمی که به وجود گودی کمر اشاره دارد درد عضلانی است. هنگامی که ستون فقرات‌ تان به‌ طرز غیرعادی‌ ای خمیده شده‌ است، عضله‌ها به جهت‌‌های مختلفی کشیده می‌شوند. این مسئله موجب می‌شود عضله‌ها منقبض شوند یا اینکه فرد دچار گرفتگی عضلانی شود .

عضله سازی و فرم دهی باسن و ران ها را هم بخوانید

پای پرانتزی

درمان پای پرانتزی
درمان پای پرانتزی

پای پرانتزی حالتی است که درآن زمانی که فرد پاهای خود را به یکدیگر می چسباند، زانوها همچنان از هم فاصله دارند . در صورتیکه فاصله ی بین دو زانو در حالت ایستاده به اندازه ی 4 انگشت باشد، نرمال تلقی میگردد.

بهترین راه اصلاح و درمان گودی کمر و پای پرانتزی در همه سنین، انجام حرکات ورزشی اصلاحی بطور منظم در کنار تمرینات یک برنامه ورزشی شخصی و اصولی است. خوشبختانه این روش ها هیچ عوارضی ندارد. در ادامه به معرفی بهترین حرکات اصلاحی می‌پردازیم .

درمان گودی کمر

درمان گودی کمر
درمان گودی کمر (1)

این حرکت 3 بار در روز ، هر بار سه مرتبه و هر مرتبه 30 تا 50 ثانیه نگه دارید.

درمان گودی کمر
درمان گودی کمر (2)

این حرکت برای هر پا 3 بار در روز ، هر بار سه مرتبه و هر مرتبه 30 تا 50 ثانیه نگه دارید.

درمان گودی کمر
درمان گودی کمر (3)

جرکت پل را 3 بار در روز ، هر بار سه مرتبه و هر مرتبه 30 تا 50 ثانیه نگه دارید.

درمان گوذی کمر
عکس سمت راست گودی اصلاح شده عکس سمت چپ است

در عکس بالا گودی کمر (عکس سمت چپ) و حالت اصلاح شده آن (عکس سمت راست) با حرکات اصلاحی منظم و مستمر طی 4 ماه است.

درمان پای پرانتزی

درمان پای پرانتزی
درمان پای پرانتزی

هر سه حرکت ، 3 بار در روز ، هر بار سه مرتبه و هر مرتبه 30 تا 50 ثانیه نگه دارید.

درمان پای پرانتزی
عکس سمت چپ پای پرانتزی و عکس سمت راست اصلاح شده ان است.

در عکس سمت راست پای پرانتزی طی چند ماه تمرین منظم و مستمر اصلاح شده است . عکس سمت چپ پای پرانتزی هر چند کم را نشان می دهد.

برای درمان گودی کمر و پای پرانتزی لازم است بطور منظم و مستمر حرکات اصلاحی را در کنار ورزش انجام دهید . همچنین تقویت عضلات پا عضلات پشت و عضلات شکمی برای درمان بسیار مفید و لازم است.

عضله سازی و فرم دهی باسن و ران ها را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید