درمان قوز کمر با حرکات اصلاحی

درمان قوز کمر با حرکات اصلاحی

درمان قوز کمر

قوز کمر از بدترین حالات بدن است که فرم بدنی را دچار نقص می کند برای رفع این مشکل انجام یک سری از تمرینات ساده خیلی موثر است.

مزایای ورزش‌های قوز کمر و چگونگی کارکرد آن‌ها


  • کمک به اصلاح اثرات منفی شیوه‌ی نشستن روزانه
  • هسته‌ی خلفی و عضلات پایینی کمر که معمولاً در بیماران مبتلا به گوژپشتی فاقد قدرت می‌باشند، هدف ورزش قوز پشت است.
  • بهبود تعادل و هماهنگی عضلات و نیز تقویت عضلات کمر که برای افراد مبتلا به کایفوز و قوز کمر بسیار مهم می‌باشد.
  • ایجاد هم‌ترازی و تعادل ستون فقرات و پشتیبانی بهتر نواحی شکم که برای اصلاح وضعیت قرارگیری بدن و بهبود استقامت کلی کمر حائز اهمیت است.

رفع قوز کمر با حرکت خوش آمد گویی

دست هایتان را پشت سر خود قرار دهید و کف دست هایتان را آنطور که در تصویر نشان داده شده است، متصل کنید. مهم است که یک خط مستقیم از بازوهایتان را از یک آرنج به طرف دیگر درست کنید. شانه ها باید به هم نزدیک شوند. این موقعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید.

رفع قوز کمر با حرکت خوش آمد گویی

رفع قوز کمر با تمرین قفل

یک دستتان را پشت کمر خود قرار دهید. دست دیگر را بلند کنید و آن را نزدیک تیغه کتف قرار دهید که روی آرنج خم شده است. دست هایتان را در یک قفل فرو کنید و آرنج تان را بالا بکشید. پس از 5 ثانیه دست ها را تغییر دهید.

رفع قوز کمر با تمرین قفل

رفع قوز کمر با حرکت چرخش

بدون حرکت دادن بدن، دست هایتان را پشت سر خود قرار دهید و بالاتنه تان را به سمت چپ بچرخانید تا شانه هایتان در زاویه مستقیم با پشتی صندلی قرار داشته باشد. این موقعیت را برای 5 ثانیه نگه دارید و برای سمت راست هم تکرار کنید.

رفع قوزکمر با حرکت چرخش

رفع قوز کمر با خم شدن

در لبه صندلی بنشینید و دست هایتان را پشت سر خود قرار دهید. از ستون فقرات خم شوید و به سقف نگاه کنید. آهسته سر خود را عقب بکشید و به بالا نگاه کنید، تا زمانی که به پشتی صندلی برخورد کنید.

رفع قوز کمر با خم شدن

رفع قوز کمر با ایستادن

همان طور که در تصویر نشان داده شده، بایستید. دقت کنید که دیوار را با هر دو تیغه شانه، کفل و ساق پا احساس کنید. عضلات شکم را فشار دهید و چندین بار نفس عمیق بکشید.

رفع قوزکمر با ایستادن

حالت افتاده برای رفع قوز کمر

این تمرین با تمرین قبلی ادامه دارد. در حالی که هنوز کنار دیوار ایستاده اید، بازوهایتان را در طرفین قرار داده و به آرامی خم شوید بدون اینکه زانوهایتان را خم کنید. این موقعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید.

حالت افتاده برای رفع قوز کمر

صاف و منقبض نگه داشتن عضلات شکم

حالت بدن توسط ماهیچه های کمر و ماهیچه های شکمی در اندازه گیری برابر نگه داشته می شود. زمانی که عضلات شکم خود را منقبض نگه می دارید، کمر به خودی خود صاف می ایستد. یک کمربند پهن و یا یک دامن یا شلوار با کمر بالا به حفظ ماهیچه های شکمی شما به طور صحیح کمک می کند.

صاف و منقبض نگه داشتن عضلات شکم

رعایت حالت صحیح نشستن

روی لبه صندلی بنشینید، یک پا را زیر صندلی قرار دهید تا جایی که می توانید، و دیگری را بکشید. این حالت به شما کمک می کند که صاف بنشینید تا بالانس خود را حفظ کنید. پس از انجام هر تمرین در این موقعیت بنشینید.

رعایت حالت صحیح نشستن

وزنه کمر برای رفع قوز کمر

زمانی که پشت کامپیوتر کار می کنید، چیزی را بر پشت خود آویزان کنید تا شما را عقب بکشد و باعث شود ستون فقرات خود را صاف نگه دارید.

وزنه کمر برای رفع قوز کمر

رفع قوز کمر با وزنه بر قفسه سینه

زمانی که کارهای خانه را انجام می دهید، کوله پشتی سنگینی را به جلوی خود آویزان کنید. بدن شما برای مقابله با وزنه و کشیدن شانه ها به سمت تعادل تلاش خواهد کرد.

رفع قوز کمر با وزنه بر قفسه سینه

در حالت کلی سر جلو وقتی اتفاق می افتد که گردن به جلو حرکت می کند و سرتان را در مقابل شانه های شما قرار می دهد. این باعث ایجاد عادات بد مانند سپری کردن دوره های طولانی نشستن بر روی کامپیوترتان و یا نگاه کردن به گوشی موبایل می شود. حالت سر جلو ماهیچه ها را در گردن و عقب نگه دارید و سخت تر کار کنید تا سر خود را راست نگاه دارید. 

منبع: نمناک

تقویت عضلات گردن و درمان گردن درد

تقویت ستون فقرات برای کاهش درد کمر

درمان گودی کمر و پای پرانتزی

دیدگاهتان را بنویسید