حرکات مفید یوگا برای آزاد سازی احساسات منفی

حرکات مفید یوگا برای آزاد سازی احساسات منفی

تنش‌ های روزانه همچون یک سم در عضلات بدن اثر خود را باقی می‌گذارند و عضلات باسن و ران از قسمت‌های اصلی بدن برای رسوب و جذب سم‌ های روزانه هستند. در اینجا حرکات مفید یوگا را به شما آموزش می‌دهیم تا انرژی منفی را از بدن خود خارج کنید.

حرکات مفید یوگا

حرکت جنگجوی دوم

حرکت جنگجوی دوم

این حرکت از قدرتمندترین حرکات یوگا برای جذب اعتماد به‌ نفس و قدرت است. در این تمرین کل بدن از جمله باسن درگیر هستند و زانوی پای جلویی خم می‌شود، پای عقبی کشیده و ران‌ها به سمت بیرون چرخیده می‌شود. در نتیجه تمام پالس‌های منفی از ران خارج و عضلات لگن کم‌کم باز می‌شوند. دست‌ها باید کشیده و موازی زمین و در امتداد پاها باشد و صورت نیز با انگشتان دست جلویی هم‌جهت خواهد بود.

ورزش یوگا مخصوص اندروید

حرکت لانگ

حرکت لانگ

این حرکت کشاله‌ی ران و باسن را هدف قرار می‌دهد. نشستن‌های طولانی به‌خصوص در محیط‌های کاری، سبب خشکی عضلات و تنگی کانال‌های ارتباطی می‌‍شود. در نتیجه انرژی‌های منفی و سمی می‌توانند در بدن باقی بمانند. پای جلویی با زانوی نود درجه روی زمین عمود می‌شود و پای پشتی به صورت نود درجه و زانوی خم‌شده روی زمین قرار می‌گیرد. دست‌ها در این حرکت کشیده و به سمت بالا است.

۵ حرکت یوگا برای لاغری و کاهش وزن

حرکت کودک شاد

حرکات مفید یوگا

این حرکت از آرامش‌ بخش‌ترین حرکات مفید یوگا برای مهار انرژی منفی و کسب شادی است. برای انجام این تمرین، به پشت دراز بکشید. زانوها را به سمت داخل و سینه خم کنید و با دستان خود لبه خارجی کف پا را بگیرید. به این طرف و آن طرف همچون یک کودک چند ماهه تکان بخورید، ستون فقرات را با زمین ماساژ دهید و با تنفس درست، آرامش را به وجود خود منتقل کنید.

یوگا چیست؟ آشنایی و معرفی ورزش یوگا

حرکت کبوتر

حرکات مفید یوگا

در این حرکت، باسن محور اصلی است و تمام قسمت‌های بدن درگیر می‌شود. البته انجام این حرکت برای افراد مبتدی می‌تواند دشوار باشد. در این حرکت باید یک پا را به صورت جم و جمع شده روی زمین قرار می‌گیرد و باسن آن مماس زمین می‌شود. پای دیگر هم کشیده به سمت عقب می‌رود و روی زمین می‌خوابد. پای پشتی باید در راستای باسن به روی تشک یوگا بخوابد. بالاتنه را به سمت جلو بکشید و حتی سعی کنید سرتان را هم روی زمین قرار دهید. به تنفس خود در این تمرین آگاه باشید تا بتوانید در هر دم و بازدم، انرژی‌های نفی و مسوم را از بدن و ذهن خود خارج کنید. کشیده شدن عضلات ران و باسن در این حرکت، تأثیر بسزایی در رفع خستگی روزانه و خروج احساسات مسموم از بدن دارند.

چند حرکت ورزشی برای حجم دادن باسن

حرکت اسکات

حرکات مفید یوگا

در این حرکت بدن در پایین‌ترین نقطه خود قرار می‌گیرد و باسن و کمر به‌خوبی کشیده می‌شوند. برای انجام این حرکت پای خود را باز کنید و سپس از زانو خم کرده و بنشینید. در این حرکت پاها به طرفین باز می‌شوند، انگشت‌های پا به سمت بیرون هستند و بدن در حالت نیمه نشسته و معلق قرار می‌گیرد. باسن با زمین تماس پیدا نمی‌کند و به دلیل باز شدن پاها به طرفین، تمام عضلات باسن کشیده می‌شود. کف دستان خود را به هم بچسبانید و به سمت قلب بیاورید. اکنون در این وضعیت می‌توانید با آرنج خود به داخل پا فشار بیشتری بیاورید تا پا با زاویه بیشتری باز شود.

چند حرکت برای انعطاف پذیری بدن

حرکت ایستاده

حرکت ایستاده

برای دستیابی به قدرت تعادل در بدن، نیاز به تمرکز ذهن دارید و حرکت تعادلی ایستاده در یوگا، تمرکز شما را تقویت می‌کند. یکی از پاها را خم و به سمت داخل می‌آورید و مچ را روی ران مخالف قرار می‌دهید. بهتر است پای مخالف را کمی خم کنید تا تعادلتان را بهتر حفظ کنید. کف دستان خود را به هم بچسبانید و روی قلب بگذارید. برای حفظ تعادل بیشتر به یک نقطه ثابت از فضای روبه‌رو خیره شوید.

چند حرکت کششی که میتوان در رختخواب انجام داد

حرکت صورت گاو

حرکت صورت گاو

در این حرکت نشسته، زانوی چپ را خم می‌کنید و جهت آن رو به مستقیم باشد. این زانو روی زانوی سمت راست که خم شده است، قرار می‌گیرد. این حرکت به کسب آرامش و دفع انرژی منفی کمک می‌کند. کشش ران در این حرکت محسوس است.

منبع: yogiapproved

دیدگاهتان را بنویسید