تمرینات کاردیو چیست و چه مزایایی دارد

تمرینات کاردیو چیست و چه مزایایی دارد

This post was most recently updated on 2 ماه ago

تمرینات کاردیو به هر تمرینی گفته می‌شود که ضربان قلب انسان را افزایش دهد. تمرینات کاردیو می‌توانند برای افرادی که می‌خواهند به یک وزن متوسط برسند و آن را حفظ کنند یا سالم بمانند، مفید باشند.

مزایای تمرینات کاردیو

تمرینات کاردیو تأثیرات مفید زیادی بر روی بدن فرد می‌گذارند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد افرادی که یک برنامه‌ی تمرینی ۴ هفته‌ای کاردیو را به اتمام رساندند،

  • حس تندرستی در آن‌ها افزایش یافت.
  • پریشانی روانی در آن‌ها کاهش یافت.
  • استرس جسمی آن‌ها کاهش یافت.
  • خستگی عاطفی کمتری داشتند.

کاهش وزن به روش اسمارت (SMART)

بهترین تمرینات کاردیو در خانه

تمرینات کاردیو بسیاری وجود دارند که شخص می‌تواند انجام دهد تا به یک وزن ایدئال رسیده و آن را حفظ کند یا سلامتی خود را به کمک آن‌ها ارتقا دهد. قبل از هر گونه تمرین، باید برای گرم کردن عضلات خود زمان بگذارید تا خطر جراحت و صدمات احتمالی را کاهش دهید.

تمام تمرین‌های توصیه شده در این قسمت، فقط جنبه‌ی پیشنهادی دارند. هر شخص برای شروع هر تمرین جدیدی باید آن را به آرامی شروع کرده و با سرعت و شیوه‌ی خودش پیش ببرد.

۱. طناب‌زدن

طناب‌زدن یک شکل مؤثر از تمرینات کاردیو است. طناب‌زدن، عضلات ساق پا را تقویت کرده و قابلیت ارتجاعی تاندون‌های اطراف و بافت رابط را بهبود می‌بخشد. برای طناب‌زدن از عضلات بازو و همچنین عضلات شکم هم استفاده می‌شود.

۲. حرکت پروانه

حرکت پروانه تمام بدن را درگیر می‌کند و راه خوبی برای کار روی عملکرد بهتر قلب، ریه‌ها و عضلات است.

۳. حرکت بورپی

بورپی حرکتی با شدت زیاد است، زیرا در این حرکت از بازوها، پاها و قسمت میانی بدن استفاده می‌شود.

۴. دویدن در جا

در هنگام دویدن در جا، شخص بدن خود را حرکت می‌دهد، انگار که در حال دویدن است، اما در یک نقطه ایستاده است.

۵. حرکت جامپ اسکوات

جامپ اسکوات شامل حرکت‌هایی مشابه یک اسکوات معمولی است به اضافه‌ی پرش. جامپ اسکوات، باسن، ران‌ها و همسترینگ را هدف قرار می‌دهد. همچنین این حرکت به افزایش انعطاف‌ پذیری مفاصل زانو، لگن و قوزک پا کمک می‌کند.

۶. تمرینات تناوبی با شدت بالا

به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی گفته می‌شود که شامل حرکات انفجاری با شدت بالا در بازه‌های زمانی کوتاه است که با دوره‌های استراحتی شدت پایین‌تر همراه می‌گردد. تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) از ذخایر انرژی بدن استفاده می‌کند و متابولیسم و سوخت کالری را افزایش می‌دهد.

چطور چربی های شکم و پهلو رو آب کنیم

نکاتی برای گرفتن بیشترین نتیجه از تمرینات کاردیو

برای اینکه بیشترین بهره را از تمرینات کاردیو ببرید، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید؛

  • حتما قبل از شروع هر جلسه‌ی تمرین، بدن خود را گرم کرده و پس از آن سرد کنید.
  • به بدن خود زمان بدهید تا بین تمرین‌ها استراحت و ریکاوری کند.
  • یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید.
  • یک روتین تمرینی هفتگی داشته باشید.
  • اهداف واقع بینانه‌ای را برای خود در نظر بگیرید.
  • به آهستگی شروع کرده و استقامت و قدرت خود را به تدریج بالا ببرید

فواید تمرین های کاردیو برای سلامتی

تعهد به انجام ورزش منظم، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی عمومی، تندرستی و طول عمر خود انجام دهید. ورزش کمک می‌‌کند که سیستم قلبی عروقی خود را سالم نگه دارید و عملکرد شناختی، خلق‌و‌خو و خواب خود را بهبود ببخشید. همچنین کمک می‌کند که در سنین سالخوردگی سالم بمانید.

انجام تمرینات کاردیو ، چندین اثر مفید بر روی بدن دارد که می‌تواند عملکرد سیستم اسکلتی عضلانی، سیستم قلبی عروقی، سیستم تنفسی، متابولیسم و حتی عملکرد مغز را بهبود ببخشد. انجام منظم ورزش، شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های ریوی و بعضی انواع سرطان را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. افرادی که ورزش می‌کنند، عمر بیشتری دارند و از همه مهم‌تر اینکه کمتر از بیماری‌های مزمن و ضعف و ناتوانی که اغلب، دوران پیری را سخت می‌کنند رنج می‌برند.

چند حرکت کششی که میتوان در رختخواب انجام داد

منابع: verywellhealth, medicalnewstoday

دیدگاهتان را بنویسید