چند راه ساده برای اداره کردن زمان

چند راه ساده برای اداره کردن زمان

اداره کردن زمان

آیا شما هم جزو کسانی هستید که همیشه وقت کم می‌آورید؟ شاید هم مدت‌ هاست فکر می‌کنید اگر وقت بیشتری داشتید کارهای بیشتری انجام می‌دادید، برای زبان یا فراگیری یک هنر جدید وقت می‌گذاشتید. خیلی از ما تصور می‌کنیم اگر زمان بیشتری داشتیم موفق‌تر بودیم. همه‌ی ما ۲۴ ساعت در شبانه روز وقت داریم. اما چه چیزی باعث می‌شود بعضی افراد تا این حد موفق‌تر از بقیه باشند؟ جواب این سؤال اداره کردن زمان است!

این متن در مورد اداره کردن زمان ، راهکارها و ابزارهای آن است. برای مدیریت بهتر زمان چند چالش هم مطرح‌شده که در رسیدن به این هدف به شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید برنامه ریزی زندگی خود را تغییر دهید این متن را بخوانید.

اداره کردن زمان یعنی نه سخت‌تر و بیشتر، بلکه هوشمندانه‌تر کار کنیم. با اداره کردن زمان در زمان کمتر به‌صورت موثرتر کار می‌کنیم؛ به‌خصوص در زمان‌های محدود و پراسترس. مدیریت زمان نیاز به چند ابزار مهم دارد. این ابزارها برای کسانی که مشغله‌ی بیشتری دارند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

ابزار اول گزارش فعالیت‌هاست. روشی که به پیدا کردن زمان بیشتر در روز به ما کمک می‌کند.

ابزار دوم یادداشت لیست کارها و اولویت‌ بندی آن‌هاست که روش خودش را دارد و مختص کسانی است که نمی‌توانند در مهلت تعیین‌شده کار و پروژه‌ها را تمام کنند.

ابزار سوم، که نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی لیست کارهاست، اهرمی برای کسانی است که بیش از حد مشغله دارند؛ مثل دانشجویانی که تمام وقت کار می‌کنند، مادران شاغل یا کسانی که مشاغل مدیریتی دارند.

ابزار چهارم این است که مالتی‌تسک بودن را کنار بگذارید و هرکاری را جداگانه و نه با هم انجام دهید. پژوهش‌ها نشان داده این کار بیشتر وقت شما را تلف می‌کند.

منبع: دیجی کالا مگ

۷ روش آسان برای مدیریت زمان

دیدگاهتان را بنویسید